Friday, May 10, 2019

Dnevni list  Politika, avgust 2002. 
Guši kravata oko vrata
Profesija spiker : Daniel Pinter
Novinarstvo se najbrže i najbolje uči u Informativnom programu, rekao je mladi          novosadski spiker
    


Radio - televizija Novi Sad je od samog početka emitovanja programa izuzetnu pažnju poklanjala spikerima. Otuda se i danas pamte i glasovi i lica i pre svega lepo izgovarane rečenice bračnog para Tobdžić, Mileta Čudanova, Tome Dražića, Jovanke Bašičević, Snežane Živković, Aleksandra Šmigića, Duška Vujovića i još mnogih drugih, koji su interpretirali vesti, reportaže, najave programa. I to kako na srpskom, tako i na drugim jezicima na kojima se emituju programi RTV Novi Sad. Potvrde negovanja ove profesije su nagrade " Gordana Boneti", koje su ostale u redakcijama ove kuće. Istina, odličja pripadaju koleginicama, jer nagrada za muški glas nije bilo.
Danas, kažu, brže se živi, novinari i urednici čitaju svoje tekstove, barem kada je reč o informativnim programima. Ipak, Televizija Novi Sad, reklo bi se, nastoji da odneguje mlade spikerske snage. Okupljeni oko prepoznatljivog lika, izuzetnog glasa i profesionalca Snežane Živković u Informativnom programu, oni svakako prijaju televizijskom gledalištu u dnevnicima i vestima.
- Kod nas ne postoje škole za spikere. Uz talenat i negovanje dobrog govora, koji se donosi od kuće, najviše se nauči od starijih kolega. U situaciji sam da nekolicini mladih sa izuzetnim zadovoljstvom prenesem svoja radijska i televizijska znanja i iskustva. Izdvojila bih Petru Cvijić i Gorana Pavlovića, koji su zasad naši honorarni saradnici.
Tu je i Daniel Pinter, jedini zaposleni spiker mlađe generacije. Iskreno se nadam da će i ovo dvoje postati stalni spikeri Televizije Novi Sad - kaže Snežana Živković.
 Na opasku upućenu Danielu Pinteru da je uzor mlađim kolegama, uz osmeh kaže -
- Rano je da budem bilo kome uzor, ali ne može da mi ne laska saznanje da je moj rad primećen, pogotovo ako se procenjuje kao dobar. 
- Vi ste dete iz mešovitog braka...
- Otac mi je Mađar, majka Srpkinja, a baka po maminoj liniji bila je Hrvatica. U kući su se oduvek negovala oba jezika.
 - Da li je Informativni program Vaša budućnost?
- U Informativnom programu se radi svakodnevno i brzo, tako da se ne kaže uzalud da se radeći u njemu najbolje nauči novinarski posao. Ovde sam već pet godina. Radio sam s voljom, sticao znanje i iskustvo, zaslužio poverenje urednika i odnedavno postao najmlađi voditelj Dnevnika Televizije Novi Sad u 17 časova.
- Zadovoljan sam, mada sebe vidim u nekim ležernijim sadržajima : kvizovima, šou programima... Malo guši kravata oko vrata. Ima vremena, tek mi je 25 godina. Predstoji mi još jedan važan posao. Do diplome Pravnog fakulteta dele me još tri ispita - kaže Daniel Pinter.
I na kraju, zašto ne konstatovati : u vremenu pomerenih vrednosti kvaliteti su retki. Zato ih i ističemo!
Gordana Umičević
Politika, avgust 2002. 

No comments:

Post a Comment

Daniel Pinter Begunac od pravde i lice sa poternice

Daniel Pinter - Begunac od pravde i lice sa poternice : Zaista mi nije poznato da u Srbiji imam poternicu, ali me uopće ne iznenađuje ako je...